31/5 Lördag

Nu är jag i Norrköping!
Det ni, det visste ni inte eftersom jag inget skrivit här på flera veckor. Jag har helt enkelt inte haft lust, inga ursäkter om att det är dåligt med tid här inte... Hur som helst har jag nu bestämt mig för att det är dags att uppdatera en smula.

Idag har jag tittat på fotboll, vilket var lite läskigt. I alla fall när bollen kom nära mig. Solen sken dock så man kan ju alltid hoppas på en fin bränna. Snart ska vi nog in till stan, och där har jag nog inte vart på flera år, jag vet faktiskt inte riktigt när jag senast träffade min faster Dagny just här. Kennyh har för övrigt ett vääldigt dammmigt tangentbord, värre än mitt, vilket betyder att det är illa. (resten av rummet är fint)

Förutom att fara till Norrköping har jag på den senaste tiden även flängt runt i norra norrland. Förrförra helgen var jag i Piteå på trimträff. Tyvärr var jag den enda under trettio vilket medförde att det inte var särskilt kul, det blev väl så långsamt. Visst var alla scoutledare hemskt trevliga, men det hjälpte inte riktigt. Jag har den senaste tiden umgåtts en hel del med vuxna, för helgen efter det for jag till Södertälje och plockade vuxenpoäng. Då var jag på styrelsemöte med EfsMitt. Det var dock mycket intressantare, vi resonerade bland annat kring vem som skulle tillsättas till tjänsten som rektor på Hagabergs Folkhögskola. Eftersom jag aldrig förut har varit med i någon grupp som anställer var det en väldigt spännande upplevelse. (Speciellt som jag själv kommer att söka anställning inom en snar framtid.)

Innan jag börjar jobba vill jag dock gå ut gymnasiet, något jag försöker övertyga om mamma om är vettigt. Hon tycker att jag borde tjäna pengar, jag hävdar att jag behöver plugga och få bra betyg. I soomar är det flera uppsaser som ska skrivas, och dessutom behöver jag repetera igenom alla mina kurser så att jag är väl förberedd inför exams.

Nu kommer jag inte på något mer att skriva, jag återkommer när jag är hemma vid mitt eget skrivbord.

Orvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0