Ett boktips som kan ändra ditt liv!

Ikväll läste jag "normaloch fin" skriven av Caroline Eriksson







Jag avhåller mig från fler stilkommentarer änpopulärvetenskaplig och lättillgänglig.
Det är nämligen innehållet som gör boken så sjukt bra. Den handlar kortfattat om att acceptera sin kropp, och sätta hälsa och mående i första rummet, före utseende. Jag måste tyvärr säga att det för mig ofta blir utmanande och lite jobbig läsning. Samtidigt oerhört befriande, det känns som attjag hittat en sund röst som talar lite vett i mig som omväxling till alla förvirrande dieter, och för min kropp osunda ideal jag brukar exponera mig för.

Läs den här boken, oavsett om du själv upplever att du har problem med din självbild och kroppsuppfattning eller ej. Jag lovar att du kommer känna dig en smula befriad efteråt. Detta garanteras för de allra flesta (tjejer) eftersom jag i mitt snart artonåriga liv träffat mycket få tjejer och kvinnor med den sunda syn som bokens författare har och förespråkar.  Jag vågar till och med hävda att jag aldrig mött någon som inte uttryckt en enda av de åsikter/fakta/tankemönster som Caroline argumenterar emot med fakta, sunt förnuft och enkel logik.

Så för allt i världen, läs "normalochfin", eller låna den på närmaste bibliotek. Hör du till skaran som har ett mer komplicerat förhållande till din kropp, mat och ätande, ja då kommer boken vara en hjälp till att förändra ditt liv.

Ett liv med mående och hälsa i centrum,
istället för ett ouppnåeligt ideal!

Kram på er:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0