27/1 Söndag

Nu var det ett tag sedan jag skrev här, och jag antar att jag haft för mycket annat som tagit min uppmärksamhet. Mina intressen går i perioder, och månaderna innan jul har det varit annat än skrivande jag har ägnat mig åt. Idag kallade dock tangentbordet...

Det har hänt en del sen sist jag skrev, och jag ämnar inte försöka sammanfatta det, istället vill jag skriva om helgens upplevelser. Detta veckoslut har vi anordnat en ungdomsläger i Bäckbykyrkan, och då jag var medlem av planeringsgruppen deltog jag självklart under hela helgen. På fredagen predikade jag, vilket var både mindre nervöst och roligare än jag väntat mig. Det var spännande, och jag kände att jag förmedlade det jag skrivit och tänkt tala om. Sedan var jag med i förbönen med min mamma, och upptäckte att det är fantastiskt att tjäna Gud och människor så, men också ansvarsfullt. Jag har mycket att lära om Gud och människor, men jag längtar verkligen efter att kunna bli mer använd i den typen av tjänst. Sedan har jag skrattat mycket, umgåtts med gamla vänner och mött nya, och på det hela taget haft en välsgnad helg, "Nära Faderns Hjärta".  Idag har jag nog inte så mycket klokt att skriva, men jag kan åtminstone ge ett löfte om att det kommer mer, och att jag har för avsikt att lägga upp en novell idag:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0