En inre resa

image17






Jag springer inte iväg från livet.


Jag springer ifatt det.

När meter blir till kilometer blir till mil,
blir jag fri från tidens fångenskap.

Jag lämnar bojorna och går in i evigheten.
Där samlar jag och plockar bland kringspridda ting, lämnade i hast.
Ställer bort koppar lämnade i stress,
dukar av ett bord som annars hade dukat under av press.

Nu tar jag och dammar och vaskar och ordnar.
Finner tankar och minnen i hörn som jag vårdar.
Torkar ryggar på rader av tankar mellan blad,
skriver nytt och öppnar sinnet för andra vyer.

Sist öppnar jag fönstret och låter luft strömma in,
lämnar min boning ren och frisk, öppen mot världen

Jag kommer hem igen, svettig och smutsig med lera på skorna.
Känner du inte doften av nyskurat?

Av: Hanna Carlsson -020308-

Kommentarer
Postat av: cirla

väldigt fin text och bild :)

ang fastakommentaren jag fick:

jag gör det med ett tydligt syfte för mig själv (vilket eh kanske inte blivit så tydligt i bloggen):
Få tid att rannsaka mig sjäv och komma närmre gud, sluta göra onda handlingar som att äta för mycket mat och därigenom främja svälten.. Datorn tar tid från gud med. Visst är det svårt, men utanmotstånd sker ingen förändring.

2008-02-04 @ 22:32:39
URL: http://cirla.qaw.se
Postat av: anna.

"Jag kommer hem igen, svettig och smutsig med lera på skorna.
Känner du inte doften av nyskurat?"

gillade jag.

tack snälla, för kommentaren på min blogg. den värmde längst hela ryggraden. det är mysigt när folk tycker om hur man skriver.
tack.

- anna.

2008-02-04 @ 23:22:50
URL: http://itslikeelectricity.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0