9/2 bara, lycklig faktiskt!

Min helg har varit helt perfekt! Och om du som läser nu sitter i spänning, väntandes på förklaringen till varför den var så perfekt så lovar jag dig att du inte blir besviken..

I fredags hade vi fysikprov vilket kanske inte låter som någon höjdare, men det gick riktigt bra så jag kände mig väldigt nöjd. Jag lyckades till och med komma med det tidiga tåget för att jag löste uppgifterna så snabbt. (Nu återstår bara att hoppas på att jag även löste dem rätt..) Jag kom hem glad i hågen, städade mitt rum och dammsög övervåningen. Sen packa jag och var glad över att jag hunnit allt jag skulle, innan det var dags att åka till afrikanska dansen med mamma. Väl där dansade jag i en och en halv timme för första gången på några månader, vilket var riktigt skönt och sjukt flåsigt och svettigt. Min kära kompis Linnea var också med, och efteråt skjutsade mamma hem oss till hennes lilla lägenhet så att vi kunde ha vår filmkväll. Det måste jag säga, att mysigare filmkväll har jag aldrig haft. Först åt vi en jättegod middag som Linnea gjort iordning innan hon gick till dansen, bestående av soppa, bagel och quinoasallad med grape i som verkligen var god. Sen tittade vi på filmer med tema kärlek; Dirty dancing 2 och en film om en begåvad matematiker som var uppväxt i slummen och jobbade på MIT som städare. Dirty dancing var verkligen gullig, och du vad bra de dansade, jag och Linnea var tvugna att jazza loss till musiken efteråt. Man blev så sjukt danssugen! Sen såg vi den andra filmen som var lite mer allvarsam, med bra skådespelare och många riktigt bra repliker.När vi till slut släckte alla levande ljus och kom i säng låg vi och pratade ett tag om livet och kärleken och lite av varje, tills vi somnade bägge två och sussade sött hela natten. När vi vaknade vid halv nio åt vi en god och långsam frukost, drog oss ett tag och räknade matte innan provet. Sen gick vi ner på stan, gymmade och pumpade muskler, och tog oss efteråt i ett utsvultet tillstånd till ett cafe för att äta lunch.  Till sist gick vi till Godisland så att jag fick köpa mitt lördagsgodis, som jag glatt mumsade i mig på vägen till Linneas lägenhet där jag äntade tills min far kom för att hämta mig.
Jag hara bara känt mig tillfreds och lycklig hela helgen, det är inte klokt vad bra jag haft det!

Tack Linnea, och tack Jesus, för en alldeles, alldeles underbar helg!

(Tänk att du är min vän, där kan vi snacka värdefulla kontakter i telefonboken;) )

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag hade väldigt, väldigt trevligt jag också. Vi måste göra om det!

2008-02-21 @ 21:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0