6/2

Jag tror inte på "the one", jag lovar er. Men jag tror att det finns några där ute som passar ihop med mig, och just nu när våren snart är här kan jag inte låta bli att längta tills jag möter honom jag kommer att välja. Inom mig stretar längtan att växa till och växa upp, lämna tonåren och bli kvinna, välja mitt eget liv och en självständig väg. Visst väljer jag redan, men jag är trots allt tvungen att gå gymnasiet, och vackert läsa de kurser som erbjuds, göra det mina föräldrar ber mig om och bo dit de flyttar. Jag längta efter ett yrke, en egen bostad och någon att älska. Jag längtar efter det så mycket, att jag är beredd att vänta för att det ska bli helt rätt...

Självklart ska man leva i nuet, men mina drömmar vill jag inte ge upp för någon annans drömmar än Guds för mitt liv. Framför mig ilgger två ensamma gymnasiår fyllda av träning och studier. Nog förstår ni varför jag längtar?

Herre, led mig rätt och visa mig Din väg, så att jag kan vandra på den. Tack att du vandrar med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0