7/4 Stress, eller?

Den här veckan har jag mer skolarbete än jag vågar räkna upp, jag vill inte ens tänka på allt samtidigt. Ärligt talat vet jag inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att lyckas med alla uppgifter. Så många fler alternativ än att göra mitt bästa och bita ihop har jag inte, vilket gör valet enkelt. Verkligheten är desto kämpigare. Självklart är det här något jag själv valt, det finns inte mycket att klaga över egentligen. Men, oavsett om jag har orsak till att klaga eller inte känns läget en smula hopplöst just nu. Jag är i varje fall glad att jag har Jesus, det gör hela världens skillnad. Låt mig citera en av mina allra närmaste vänner, Lisa, som i sin tur brukar citera sin mormor för mig:
"Svårigheter gör en bara starkare när man går med Jesus"
Antar att det är nu jag får lära mig att lita på,
att lämna över,
att ta hans hand.
Själv brukar jag säga "det löser sig" , med sanningen " för den som älskar Herren samverkar allt till det bästa" i bakhuvudet.

Idag hade vi hemgrupp hemma hos mig, vilket var väldigt trevligt. Vi tittade lite på mr.Bean, spelade TP (alltid på lika mycket liv och död) , fikade och hade bön och bibel stund. Det var en kväll fylld av skön gemenskap och härlig Gudsnärvaro under bönen. När vi ber och sjunger ihop, då tycker jag det är som att vi sätter oss vid Jesu fötter, precis som Maria i bibeln, och bara är. Det är min upplevelse, och allt som oftast känner jag mig uppmuntrad i min tro och Gudsrelation efter att vi träffats.

Du som läser och är kristen, var med i en hemgrupp!

Gonatt och sov gott från ett vårigt Kvicksund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0