5/4 Första gången bakom ratten

Ikväll körde jag bil för allra första gången i mitt liv!
Jag är såå stolt över mig själv. Både jag och pappa tyckte det var väldigt spännande att svänga runt på parkeringen i Folkesta i 25 km/h, och nu vet jag både när man ska blinka och bromsa; när det är dags att svänga. Dessutom har jag lärt mig att det är viktigt att köra på rätt sida av vägen och inte trampa på bromsen och gasen samtidigt. Viktiga kunskaper som jag nu förvärvat, helt otroligt vad mycket det är som man måste hålla ordning på när man kör bil...Efter at vi svängt runt i Folkesta körde jag oss till Hällbybrunn, vilket gick bra trots vissa kommunikationsproblem (jag har lite problem med höger och vänster). Pappa säger riktning, jag pekar och frågar -"ditåt?"
-"precis, perfekt" svarar pappsen.
Det kändes i varje fall rätt bra, och jag och pappa hade rätt trevligt. Jag trivs väldigt bra i min pappas sällskap, vi förstår varann bra för det mesta. Så det lär inte bli några problem nu när han är min private billärare, bara jag inte krockar in i nåt för det tror jag att han skulle tycka var jobbigt, hehe.
Efter att vi kört runt i en timme konstaterade vi att det kändes snabbare när jag körde i 40km/h än när han körde i 90km/h, dessutom var adrenalin-påslaget betydligt högre när jag satt vid ratten för oss båda. Tänk vad häftigt när jag väl gasar på:P

Ha det fint, och om ni ber gonattbön;
be om beskydd när ni är ute på vägarna..
För nu har jag och pappa börjat köra på dom, och jag är farlig och vinglig kan jag tala om!
(vi lovar att inte köra där det finns massa bilar, men passa dig om du ska till willys vid nie-snåret)

Brum brum från Kvicksunds nya racertalang
(Pappa tycker att jag är jätteduktig)

image25

En sån här kan jag tänka mig i artonårspresent, om ni funderar på vad ni ska köpa;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0