27/4 Ny kärlek!

Den här dagen har i ärlighetens namn varit lite deppig.. Jag har suttit hemma och tyckt synd om mig själv helt enkelt. Livet kändes fruktansvärt, och inte ens alfapet hjälpte.

Men, så hände något!
För mig som inte är så teknisk eller modern av mig, så har upptäckten av webbtv varit en skänk från ovan som jag  helt nyligen tagit emot. Idag ko mgenombrottet, då jag insåg att inte bara svt har webbtv utan att även alla andra kanaler tillhandahåller denna fantastiska service. (Okej, det var Donia som tipsade mig, så jag kan inte ta åt mig någon ära) Så även kanal fem! Min kväll/natt slutade med att jag tittade på 3 stycken "So you think you can dance" avsnitt, och när det sista tog slut sitter deppiga jag med ett stort leende på läpparna. Jag har ingen större talang och kommer aldrig bli någon dansstjärna, men att titta på de som är det gör mig faktiskt lycklig!

Dessutom var det jättespännande att se min gamla klasskompis Oscar dansa i tv, han var väldigt söt när han var sådär supernervös (söt som jag blir nostalgisk och tänker på högstadiet, inte söt som i attraktiv!). Man blir lite stolt eftersom vi trots allt gått i samma klass..Han gick vidare till slutaudition, vilket var grymt bra även om han verkar ha åkt ut i första omgången där. När jag tittar på sånt här önskar jag att dansen hade vart gåvan som getts mig. Vilket liv jag hade haft då...
Nu är ju det en dröm som ligger ganska långt ifrån verkligheten, eftersom jag inte har några större fysiska talanger. Mina styrkor ligger på annat håll.

Men att drömma kostar ingenting, och i natt blir det nog rätt dansanta drömmar.

Jag älskar dans, och jag älskar webbtv, som gör att jag kan titta på bra dans fast jag inte har fler tv-kanaler än kanal 6, tvåan, ettan och tv4(jag vet att det är mobbat, men jag slösar iaf inte bort mitt liv framför tvn på det här viset)

Sov gott, det tänker jag göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0