21/4 Gotland

Ni läser en nybliven styrelseledamots blogg kära vänner!

I helgen var jag på Efs mitts årsmöte/konferens som hölls på Gotland, och eftersom jag var nominerad till styrelsen satt jag med på både seminarier och det långa årsmötet. Det verkar bli en spännande tid, jag har ingen som helst erfarenhet av styrelsearbete så det kommer bli en hel del att lära. På det konstituerande styrelsemötet (som jag självklart inte visste vad det var innan jag gick dit) blev jag justerare, och det visste jag inte heller vad det var. Det löste sig såklart, det var bara att fråga. Lite pinsamt i och för sig men man överlever alltid. Jag är yngst med betoning på yngst, de andra styrelsemedlemmarna är minst 20 år älre än mig. När vi presenterade oss lät de flsta såhär:
-Hej..Jag har varit med i Efs i ungefär 30 år, jag har två vuxna döttrar, elva barnbarn osv..
Jag klämde fram att jag hade varit med i många olika kyrkor och att jag kom in i Efs genom scouting. Dessutom pluggar jag ju, mer var det inte att säga.

Hur känns nu detta uppdrag?
Positivt är erfarenheterna jag kommer få, och en inplanerad Italienresa!
Utmanade är att jag knappt har någon erfarenhet, det känns inte som att jag har så mycket att komma med..

Den här morgonen när jag läste bibeln kände jag mig trots allt uppmuntrad. Dagens texter handlade om Gideon och Jungfru Maria; två väldigt unga människor som inte kände sig redo för de uppdragg de fick. De valde att lita på Gud och ställa sig till hans förfogande, och blev mäktigt använda. Jag tror inte att jag kommer kunna göra så mycket mäktigt, jag vet inte ens om jag kan bli använd särskilt mäktigt. Men allt det jag är och har får Gud, och jag tror faktiskt att jag på så sätt med hans kraft och hjälp kan få betyda något även i det här sammanhanget.

Även om det var väldigt häftigt med styrelseuppdraget, var det roligaste i helgen inte årsmöte och seminarier som ni nog förstår. Bäst var att träffa alla sköna människor! Lisa, Kennyh, Henrik och den Gotländska hockeypojken Joel var där för att nämna ett par. Lisas små konfirmander var skojiga också, och självklart var min kk sebbe H med. Mest hängde jag med Kennyh, var verkligen roligt att lära känna varann lite mer. Vi hann både snacka och springa, eftersom han lovat hängde han med trots att klockan var elva på kvällen. Han är i vanliga fall en fotbollsnörd så lite jobbigt var det att han är rätt grym på löpning. Tur att man har en skada att skylla på:P För övrigt har jag nu tittat på vänner, som kanske inte är fullt så roligt som Lisa och Kennyh tror, men fullt tittbart. Kortare stunder..jag har som inte tålamod till tv-program. Annat som kan vara värt att nämna är det fantastiska vädret som var underbart att promenera i, att Gotland var vackert och lika bonnigt som här hemma i Kvicksund. Det var fint att ha med norrköpingarna, de var med som observatörer och underhållde mig:P Jag fick till och med min luftmadrass uppblåst!

Jag tog ett stort steg i lördags i min personliga utveckling! Sebbe H och jag jobbade lite på min boollfobi, med blandat resultat. Bollar är fortfarande läskigt.. Men, jag sköt faktiskt några bredsidor och tåfjuttar. Så det så. Sen har Kennyh fått mig att lyssna på Kutless, han har övertygat mig om att de är bra. Annars är jag samma gamla Hanna, är ju lite tjurskallig så det kan vara svårt att få mig att ändra åsikt.

Tack alla härliga vänner för en skön helg! Jag är trött i kroppen och huvudet av för lite sömn och väldigt många intryck, men i själen finns det lite mer energi och livsglädje.

Peace!

och God Bless!

(Gotländsk sten hittad på google)

image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0