14/4 Våren är här!

Det är så fruktansvärt vackert här ute i Kvicksund idag, solen skiner och fåglarna kvittrar, vattnet glittrar, ja ni förstår..
Elller, det kan ni ju inte göra eftersom ni uppenbarligigen inte sitter här med mig, men i alla fall. Imorse var jag ute på promenad vid sex-tiden. Lite kallt var det, vinterjackan var på. Men vilken luft och vilket ljus; jag blev helt lycklig. Fåglarna har spel nu, de kvittrar för glatta livet. Morgonpromenader is the shit:P Jag har vart helt laddad hela dagen!
Dessutom hade jag lyckats väldigt bra på förra salsskrivningen vilket bidrog till min allmänt glada sinnesstämning. Tyvärr får jag inte göra min extended (IB:s motsvarighet til projektarbete) i svenska, jag är för sent ute. I engelska gick det dock utmärkt, så nu jag ska börja läsa "The Go-Between"  för att se om jag kan kombinera den med ett annat verk jag tycker mycket om., "The Kite-runner". Det är verkligen en fantastisk bok som kommit ut på film i dagarna. Det är i varje fall vad jag tyckte för två år sedan, en åsikt som kanske ändrats. Det blir en hel del läsa framöver, så snart alla labbar är inlämnade. Har tre i fysik som ligger över mig, usch.Det är något av det segaste skolarbete man kan sitta och göra, ändlösa uträkningar och misslyckade resultat.
Nog om skolan, nu ska jag sätta mig på förstu-trappen ch fika lite samt läsa dagens tidning. Jag hann inte riktigt klart imorse, och trots att fysik är otroligt viktigt och bra på många sätt så klarar man sig inte utan allmänbildningen som finns att hämta ur det dagliga nyhetsflödet. Ni ser hur vackert jag uttryckte mig där, antar att jag faktiskt har rätt. Det vore trevligt om mitt påstående är sant, så vi säger att det är det.

Ha det så fint ute i våren ni med, nu ska jag sluta sitta här och damma...

/Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0