23/9

Ännu en vecka har nått sitt slut. Jag har ätit, sovit, dansat, pluggat, bett, sjungit, sprungit och umgåtts -allt i en salig blandning-och det har vart både härligt och lite besvärligt. Något som var extra roligt var i alla fall att den kristna skolgruppen på mitt gymnasium drog igång i veckan. Det kommer bli spännande och se hur vi utvecklar det, jag tror att vi kan få bli ett gäng som växer. När Jesus är med blir det garanterat spännande!

Något som var spännande den här veckan var konserten med Hillsong United. Den samlade 2500 personer, mestadels ungdomar, som tillsammans lovade Gud och fick lyssna på ett av världens mest kända lovsångsband. Om jag ska vara ärlig så var jag faktiskt negativt inställd till konserten i början, just för att jag har svårt att få ihop konsert, avgift och lovsång till en enhet. När konserten var slut hade dock min matematik rätats ut något. Det som sades och sjöngs kändes äkta, och jag tror att många fick möta Gud. När det är så, då är det ju faktiskt så bra som det kan bli.

Vikten av att vara ärlig och möta människor med hjärtat, är något jag funderat på i veckan. Det gör en sådan skillnad på hur ett möte blir, om man vågar vara sig själv och ser på en människamed sitt hjärta och inte bara med sina fördomsfulla ögon. Att se på människor som Jesus gör, helt enkelt. Det kan förvandla liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0