13/9

Nu är det riktigt länge sen jag skrivit. Min ursäkt får bli att jag haft en hel del att göra i skolan som upptagit min tid och mitt engagemang, vilket har ställt mig inför valet att blogga eller få mer än sex timmars sömn. Av dessa två har jag upprepade gånger valt att sova mina sju timmar, och därför har det inte blivit något skrivet. 

Idag var jag dock tvungen att skriva, för jag har skämt ut mig  inför en massa folk och jag känner att jag har ett behov av att få ursäkta mitt beteende offentligt. Min blogg är lite lagom offentligt, eftersom det inte är så många som läser... Så här kommer dagens sämsta:
Inör alla IB-elever i min årskurs så frågade jag min CAS-leader om man kunde kombinera två olika saker när man gjorde sina servicetimmar. Inget fel med att fråga, det gjorde flera v oss. Desvärre så berättade jag Allt jag ska göra i min CAS, och det blev bara fel. Jag tänkte inte efter innan jag pratade, och det jag sa blev inte så mycket fråga utan mer en beskrivning av alla "fantastiska" grejer jag ska göra. Förhoppningsvis uppfattade inte alla det så, men mina närmaste vänner i klassen var ärliga och sa att det kanske inte var det smartaste uttalandet jag gjort. Nu vill jag bara bita av mig tungan. Jag skäms verkligen, och önskar att jag kunde bli någon annan person ett tag. En utan stort bekräftelsebehov, en ödmjuk människa som ser mer till andra än jag gör. Visst är det bra att vara medveten om sina dåliga karaktärsdrag, men jag vil ju förbättra mig också. Tyvärr är det inte så lätt, och jag misslyckas mer än jag lyckas. Förlåt alla människor i min omgivning, när jag tror pratar som om jag vore störst och bäst fast jag inte är det. Ni ska veta att jag vill ändra mig, men det tar lite tid. Tack att ni står ut med mig i alla fall!

Trots våra brister och fel, så finns det förlåtelse... Vi har ett helt liv på oss att bli till de människor vi är skapade att vara. Visst är det underbart att Gud har både kärlek och tålamod, och att Han dessutom hjälper oss på vägen. Den här dagen är det den sanningen som räddat mig. Utan förlåtelsen från himlen kan jag inte vara fri..


Kommentarer
Postat av: Tobias

Ibland händer sånt, Hanna. Men du behöver inte skämmas, det gör allt bara värre :)

2007-09-16 @ 17:29:41
URL: http://nederlandaren.blogg.se
Postat av: Linda

Sånt kan hända, Men det blir nog bra:)

2007-09-16 @ 18:38:44
URL: http://liesse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0