Sommarprojekt

Nu när sommaren har kommit så är jag relativt sysslolös. Faktum är att jag mest ägnar mig åt att ligga i hängmattan, läsa böcker och fundera på livet. Från min halvliggande position i solen, mellan två ståtliga björkar har jag nu beslutat mig för att återuppta skrivandet av en blogg. Både för att få tillfälle att berätta för världen om att jag gör och inte gör, och för att det är lite skojigt att skriva ner sina tankar. En vis människa sa en gång; "Förändra din tanke, och du förändrar din värld." Välkommen till min värld...

En värld som för tillfället är en smula regnig. Alla små vattendroppar saboterade min tänkta löptur, vilket resulterade i att jag istället för att hänge mig åt idrottsliga aktiviteter bokstavligen parkerade mig i tv-soffan. Jag såg filmen The importance of being Earnest, efter en pjäs skriven av Oscar Wilde. Filmen rekommenderas på grund av karaktärernas underbar engelsk snobbdialekt, alla skojiga underfundigheter och en invecklad handling som slingrar sig som en anakonda i amazonas djungler. Jag såg hela filmen utan att somna, vad mer kan man säga? Den är underbart fjantig helt enkelt, och den bör ses!

Klockan är för närvarande 23.46, och innan jag stänger av datorn ämnar jag redogöra för morgondagens planer, vilka är följande:
Jag ska ta en morgonpromenad,
och äta frukost.
Sen kanske en vän kommer förbi för att inspektera mitt hem, och träffa mig:)
Dagen kommer att avslutas med en milslång löptur,
och innan jag somnar ska jag svalka mig med en litet dopp i mälaren.

Det var allt för mig i detta mitt första blogginlägg, som ser ut att vara en del av ett sommarprojekt jag inte riktigt för mig själv definierat ännu. På återseende...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0