Regn igen

Vaknade upp till smatter mot fönsterrutan. Regnet öser ner, och jag sitter inne och skruttar. Det är faktiskt skönt, för jag har tränat rätt mycket i några veckor. Man måste våga vila finns det ju de som säger, och jag antar att de har rätt. Både kropp och psyke behöver vila för att ladda om och kunna växa sig starkare. Även om jag har svårt att tro på det. Det verkar ju som en paradox att jag skulle bli en bättre löpare för att jag ligger i soffan och slöar.

Trots min misstro mot alla idrottskunniga träningsråd har jag bara löpt ett pass den här veckan. Ett löppass som inte gick särdeles bra. Jag fick ett närgånget möte med asfalten när jag sprang i nerförsbacke. Jag trampade snett ner i vägkanten, vek in foten och tog i mig själv med ansikte, näsa och händer. Då brände det alldeles förskräckligt, och nu ser jag ut som att någon misshandlat mig. Det gick lite väl hett till helt enkelt. Man måste se sig för, och vara på sin vakt även i löpspåret, är läxan jag lärt mig. Det är ganska lätt att trampa fel när man springer i vägkanten.

Vad har jag mer jort den här veckan? Svar: Jag har fyndat för mammas pengar. Efter en shoppingtur med Nina till sthlm var pengarna slut, men jag behövde fortfarande lite kläder. Så jag följde med mamma som smakråd på stan och fick på köpet lite underkläder, en t-shirt och en munktröja. Munktröjan kostade 30kr för att den lilla grejen man drar i på blixtlåset var borta. Jag trädde i en liten nyckelring och vips så funkar blixtlåset perfekt. En till klännig har jag hittat också. Jag är i en period då jag tycks älska blommiga sommarklänningar och kjolar. Märkligt men trevligt.

Ja, det var väl allt för mig idag. Snart ska vi åka och fika i Kungsör, en liten familjeutflykt. Annars är det inte så mycket so


Kommentarer
Postat av: Alice K

Du skriver en bra blogg! (skit vad du nu hette :S )
Själv skriver jag inte noveller eller dikter som min syster, så jag är inte så bra på att skriva bloggar! (bilderna är det jag nöjer mig med mest av allt) :D

2007-08-22 @ 17:36:51
URL: http://crazzylove.blogg.se
Postat av: Alice K

Hanna hette du jue! :)

2007-08-22 @ 19:03:54
URL: http://crazzylove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0