Ännu en härlig dag

Den här dagen har gått i lathetens och lättjans tecken. Jag vaknade vid halv tio och skulle då tagit en morgonpromenad. -Men varför gå ut och plåga sig när man har ont i höften?, tänkte jag och åt istället en oemotståndligt god jordgubbsfrukost (pappa har köpt flera liter jordgubbar på extrapris). Sedan virade jag in mig i en filt mot blåsten och gick och la mig i hängmattan för att läsa en bok. Så värst mycket läst blev det inte, för jag somnade. Det var så skönt, solen  värmde mitt ansikte och fåglarna kvittrade så fint. När jag vaknade hade det plötsligt gått två timmar, och jag kände mig redo för en promenad, något som Leo, min lilla pudel, uppskattade.

Efter den kraftansträngning som dagens promenad innebar har jag inte gjort just något särskilt. Solat och ätit fler jordgubbar, tagit det lugnt helt enkelt. Något förundrad över att jag, som vanligtvis är väldigt i farten, och njuter av det, kan låta mina dagar gå på i snigeltakt. Jag antar att jag behöver tid för vila, efter en lång termin av skolarbete. Det gäller att njuta i fulla drag, för det här är mitt näst sista sommarlov. Sen måste jag jobba för mitt uppehälle, och flänga runt året om med endast fyra veckors sommar-semester. Dysta framtidsutsikter får jag lov att säga. Jag gör mitt allra bästa för att verkligen njuta av den här tiden, i fulla drag. Den här sommarn ska bli en av de bästa!

När jag var yngre kändes somrarna alltid så långa. Nu för tiden flyger de förbi. Jag har kommit fram till att det beror på att jag är så upptagen med att planera nästa sak jag ska göra, att jag glömmer att njuta av stunden. När allt kommer omkring är det inte så konstigt att tiden flyger iväg, när mina tankar alltid är på väg mot nästa göromål. I sommar ska jag träna på att inte planera bort min tid. Utföra en självutbildning i Carpe Diem, så att säga...

Nu är det dags att lämna min plats för tangenterna.Jag ska ge mig ut på en cykeltur för att utforska en ny löprunda.
So long...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0