Tillbaka i hemmets lugna vrå

Nu är jag tillbaka i mitt älskade Kvicksund igen! Jag har bara bott här sen i maj, men tycker redan att en vackrare plats finns det inte i vårt avlånga land. Inte för mig i varje fall... Den här gången var det extra härligt att komma hem, eftersom jag ju varit på scoutläger i 10 dagar.

Det var svettigt, skitigt och det luktade rök.
Vi brände oss i solen och tvingades vara med på fåniga tema-aktiviteter.
Jag fick inte duscha första dagen, trots att jag sprungit i 1h och 20 min.
Det fanns ingen tjej i min ålder att prata med om alla galna känslor.
Sova hann jag knappt, och det var massa myror i tältet.

men...

Det var en alldeles otroligt galet underbar vecka!

För, man dör inte av lite smuts,
och Samuel är generös och lånar ut solkräm till slarviga tjejer,
som blir röda på näsan av solen, 
när de lär sig massa om gemenskap på fåniga aktiviteter.
När man inte får duscha för att funktionärer håller benhårt på regler,
så kan Sebbe leka vattenkrig på en så man blir ren i alla fall.
Finns det något härligare än galna känslor?
och vem behöver kvinnliga bundsförvanter när man har en Anders att fråga om råd.
Att jag fick sömnbrist känns faktiskt obetydligt,
när jag istället för att sova fick ha det så kul som jag inte haft på länge länge...

Vad finns det mer att säga om Jiingi Jamborii?
Kanske kan man sammanfatta alla upplevelser med att jag lärt mig en hel del. Både att respektera och ta hänsyn till andra, och att visa samma respekt och hänsyn till mig själv. Jag har upptäckt att jag tydligen duger i mångas ögon, precis som jag är, utan att stå i timmar framför spegeln. Det har varit tid för skratt (och lite gråt), när jag fått dela en gemenskap man inte hittar på många andra platser än just på ett scoutläger. Det bästa har varit just den där gemenskapen, och att få lära känna människor att knyta starka band med. Vilken vecka!

Trots allt positivt jag  varit med om, så var det grymt skönt att komma hem och vila ut. Nu vill jag bara säga;
Tack för allt jag fått lära mig, alla galna och underbara scouter, det harit hur bra som helst. Jag kommer hem som en ny människa, mer fylld av liv och glädje än på länge. Jag är stark, glad, och fri.
Vi ses snart, och om du läser så ska du veta att jag saknar...

Kommentarer
Postat av: felicia

vad kul att du har haft det trevligt! =)
trevlig kväll

2007-07-28 @ 21:46:18
URL: http://feliciiaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0