Hemma igen...med nya tankar susandes mellan öronen.

Nu har jag varit två veckor uppe i norr, närmare bestämt i byn Jämtön hos min mormor och morfar. För de som är ovetande om var den ovan nämnda byn finns, så kan jag avslöja att den hittas några mil utanför Luleå. Mormor och morfars hus ligger utanför byn, i ett sommarstugeområde som kallas vindören. Deras hus är den plats som följt mig ända sen jag var en liten bebis. Jag tror inte jag varit därifrån en enda sommar. När jag var liten tyckte jag det var paradiset på jorden. De har egen strand och en jättetomt där jag lekt alla möliga lekar. 

Vad har jag nu hittat på denna gången hos mormor min? Mestadels har jag sussat som aldrig förr. Jag sov nämligen i deras sovstuga som har mörkläggningsgardiner, och ligger en bit från boningshuset, så det är alldeles knäpptyst där. För mig som är lättväckt var det underbart att sova ostört i hela 11 timmar i sträck varenda natt.
När jag inte sov så slöade jag, såg helt värdelösa men roliga realityprogramm på tv, och motionerade mina morföräldrars feta goldenhund Busan. Så har jag såklart löpt en del i de norrländska djupa skogarna. Jag sprang till tonerna från Jose Gonzalez gitarr, i ljuset av den berömda midnattssolen. Visst surrade myggen rung huvudet en del, men härligt var det.

Efter några dagar så tog batteriet på min mp3 slut. Visst var det irriterande till en början, men det blev till något riktigt bra. När jag inte hade massa ljud i öronen kunde jag lyssna på mina egna tankar istället, och det behövde jag. Så mycket tid som jag ägnat åt att springa bort ifrån mitt inre rum, under de här veckorna tvingades jag öppna dörren dit. 
Jag fick möjlighet att omvärdera saker i mitt liv, och kunde se saker i ett nytt ljus.
Jag tvingades pröva gamla tankar, och känna gamla känslor. Det var så ångestfyllt att det fick mig att spy...
Jag ropade till himlen efter hjälp -och fick den.

Nu är jag hemma igen, men ommöbleringen inuti mig fortsätter. Utvilad till kroppen fortsätter sökandet efter balansi själen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej darl.
jag kommer till västeårs imorgon. förmodligen. om du har lust att ses något, ring mig.

2007-07-11 @ 23:11:32
URL: http://lindamariamartinson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0