Torsdag 29/8

Det har varit en skön dag, måste jag tillstå... Idag har jag bara haft en lektion, sen var det ledigt fram till dess att vi skulle ta skolfoto. På den fria tiden hann jag skriva labbrapport, äta pannkakslunch (mumsfilibabba) , sova lite och umgås med några i parallellklassen. Nu när jag börjat på riktiga IB, och därmed inte längre går i pre-IB har jag alla mina lektioner med de som går i den andra IB-ettan på vår skola. Det känns jättebra att få chansen att lära känna dem ordentligt. Jag är innerst inne rätt blyg, så att bara ta kontakt när det inte finns någon förevändning för det har jag inte vågat. Nu när vi jobbar ihop på lektioner, så är det mycket lättare att lära känna varandra. Det gör mig glad, för det är få saker som är så givande som att lära känna nya människor. Man lär sig så mycket, och får förståelse för helt nya saker.

image8

En relation som i likhet med nya vänner ger något speciellt är relationen till Gud. Till skillnad från det vi får från mäniskor, går Gudsrelationen mycket djupare. Det förvandlar ens hjärta. När vi lär känna Gud kan vi bli sådana som han skapat oss att vara, och det tror jag är sann lycka...
På den senaste tiden har jag längtat efter att ägna mer tid åt bön och bibel, och jag upptäcker hela tiden mer om hur underbar Gud är. Det står i bibeln att vi ska närma oss Gud, så kommer Han att närma sig oss. Det är något som verkligen stämmer!  
Om du aldrig har bett förut, tycker jag du ska pröva. Känns det konstigt eller pinsamt, så göm dig på ditt rum. Säg till Gud att du vill lära känna honom, och så får du se vad som händer.. :P
Är du riktigt nyfiken, prova att läsa bibeln också. Jag vågar påstå att det kan förändra ditt liv totalt. Det har det gjort med mitt liv i alla fall...


Kommentarer
Postat av: Tobias

Ehm...Hanna, detta är kanske en konstig fråga, men är du inte lite blyg framför Gud ibland? :)

2007-09-01 @ 20:36:43
URL: http://nederlandaren.blogg.se
Postat av: hanna

Jo, elr jag kan känna mig obekväm inför Gud. Till exempel när jag har gjort dåliga saker fast jag inte vill erkänna inför mig själv att det var dåligt. Fast jag vill och försöker komma inför Gud precis som jag är, så får han förlåta och älska mig. Då behöver man inte vara blyg.

2007-09-02 @ 17:11:13
URL: http://hannapaulina.blogg.se
Postat av: Tobias

Vad bra :)
Jag är helt säker på att han alltid finns där för dig.
Hanna, du skrev att din dag inte hade varit så fin. Jag gillade inte att höra det, så jag skrev ett meddelande vid kommentarerna på min blogg, till dig. Du borde kanske läsa det. Jag vet inte om du kan hitta hjälp i det där meddelandet, men försöka kan du i alla fall :)

2007-09-02 @ 17:56:24
URL: http://nederlandaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0