Måndag 13/8

image3

"Planering och rutiner."
                                        "Ordning och reda. "
        
            -Ord som betyder olika saker för olika människor.

För mig är alla fyra orden viktiga. Eftersom jag pluggar mycket, samtidigt som jag vill ha ett socialt liv, och dessutom hinna med att träna behöver jag både planering, rutiner, ordning och reda för att livet ska fungera. Jag gillar att ha många bollar i luften, men för att det ska vara roligt måste jag ha koll på dem. Om jag känner att jag inte har kontroll blir jag stressad och mår dåligt, får en hud som krånglar och svårt att sova. Ja, alla möjliga saker händer när jag inte kan sortera och prioritera bland allt jag har att göra. Tyvärr klarar jag inte alltid av att få ihop det hur jag än vrider och vänder på saker och ting...

När jag satte mig vid mitt skrivbord igår kväll för att planera veckan, så märkte jag att jag hade väldigt mycket att göra. Mer än jag hade trott att det skulle bli, så jag blev helt uppstressad. Det kändes omöjligt att hinna allt, och jag hade ångest när jag gav mig ut på min löprunda. Så bestämde jag mig för att be. Jag berättade för Gud precis hur mycket det var i min kalender, och hur otillräcklig jag kände mig. Jag fick lämna allt i Hans händer, och ångesten släppte. Läget var under kontroll igen, men det var inte jag som kontrollerade. Det fick Gud göra, och vilken lättnad jag kände!

Det var en ny upplevelse, och jag fick förstå att jag inte behöver oroa mig så mycket. Visst är det bra med ordning och reda, med rutiner och planering. Det underlättar för en att hinna med det man behöver göra, speciellt om man har många olika saker för sig. Fast viktigast av allt för mig som kristen, är att överlämna sig själv, och det man gör til Gud. Då tar Han hand om det så att det ordnar sig, och att allt blir till det bästa. Något jag verkligen vill ta med mig i livet. Speciellt då skolan drar igång om en vecka, med allt som det innebär av prestationshets och tidspress. Lita på Gud i alla lägen, för Han är alltid där!


Kommentarer
Postat av: Hannah

Grymt bra sagt det sista Hanna! Gud är verkligen där i alla lägen:)

2007-08-15 @ 21:36:01
URL: http://hannahrogers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0