Fredag 17/8

Det blåser ute, en hel del faktiskt. Och jag sitter framför datorn och skriver blogg, när jag egentligen har annat att göra. En hel del faktiskt. Fast det gör inte så mycket att jag slöar en stund, för jag kommer hinna med det som ska göras i varje fall. Jag vaknade nämligen redan kl.08.00 imorse, alldeles utsövd. Det var riktigt skönt, för jag sov så gott och var väldigt utvilad när jag till vaknade. 

Det blev en skön morgon, som började med lite yoga. Sen åt jag god frukost, läste bibeln och hade morgonbön. Efter det har jag städat (dammsugat hela övervåningen och plockat upp hundleksakerna som var spridda över hela huset.) Sådär vid ett-tiden blev jag hungrig och åt lunch. Det som är kvar att fixa, är en present till en kompis jag ska på fest hos ikväll, och så måste jag gå runt i kvarteren här i närheten och lägga lappar i brevlådor. Vi söker efter en dagmatte till Leo. Min lilla svarta buspudel behöver sällskap på dagarna, och det vore bra om det fanns någon i närheten som vore intresserad av att bli dagmatte/husse.

Just nu sitter jag och funderar på om jag ska åka på Roverscouternas årliga femkamp i Emtefall. Det vore kul, men det är lite fel datum. Dessutom känns det inte som att vi kommer vinna precis. Fast det kan som sagt bli riktigt roligt, och jag har några dagar på mig att bestämma mig. Man vill ju inte missa en oförglömlig upplevelse, fast den ska helst vara oförglömlig av rätt anledningar *småler*.

Nu är det dock tid för att sluta sitta här försjunken i funderingar, och istället ta sig samman, rycka sig i kragen och ta sitt hundägaransvar på allvar.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0