28/8 Onsdag

Nu är det mer än en vecka sen jag senast bloggade. Tiden bara rusar förbi när man har mycket att göra. Eftersom jag går långa dagar i skolan och dessutom har en hel del läxor blir det sällan tid över. Det är knappt så jag hinner träna eller surfa på internet. Visserligen var jag på läger i helgen, vilket innebar att jag var tvungen att göra alla läxor innan helgen. Om det inte hade varit så att jag skulle resa bort hade jag nog kunnat ta det lugnare under veckan.

Helgen var i varje fall väldigt lyckad. Det var ett församlingsläger jag var på, alltså ett läger med alla åldrar i vår kyrka, från bebis till pensionär. Att umgås över åldersgränserna skapade en mysig och familjär stämning, samtidigt som jag tror att vi fick komma närmare Gud och lära oss en del. Två talare från St:a Clara kyrka i Stockholm var inbjudna, Carl Erik Sahlberg och Mats Nyholm. St:a Clara är nog mest kända för sitt humanitära arbete bland missbrukarna på plattan, i vilket de verkligen får hjälpa människor. När Carl-Erik kom till St:a Clara var det ca. 10 besökare per gudstjänst, idag är det Sveriges mest välbesöka högmässa med ca. 300-400 besökare. Det var spännande att lyssna på någon som fått bli så använd av Gud!

Den här veckan i skolan ser ut att bli rätt vanlig. Jag har mycket läxor men inte så att det känns oöverstigligt mycket. Imorgon ska jag pröva gå en salsakurs med några kompisar, så får vi se om det är något för oss. Salsa är sjukt kul, så jag ser verkligen fram emot det. Men nu måste jag sova om jag ska orka med morgondagen. Jag hoppas ha tid att skriva lite mer på torsdag...

Kommentarer
Postat av: Tobias

Lycka till med salsan :)
Jag har varit i Stockholm nån gång, det finns många fina kyrkor där, och en av dem är faktiskt en nederländsk kyrka. Fast, jag tror den heter Tyska Kyrkan nu, för att den bara besökas av tyskar.

2007-09-01 @ 20:33:07
URL: http://nederlandaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0