19/8 Söndag

Vilken vecka det har vart!
Och vilken helg den kulminerade i sedan!
Ja, mitt liv har sannerligen varit innehållsrikt de senaste dagarna. Jag och Linnea hann både prata och skratta, springa och pyssla, samt mysa en hel del på de två dagar hon var här. Så var vi i kyrkan (Bäckby) och det var en jättebra gudstjänst!  Löpturen igår kväll var sagolik! Tack för en härlig helg Linnea, du förgyllde den verkligen...

Jag hann faktiskt med allt jag skulle göra utan problem den här veckan. Jag har knappt behövt att stressa, och det är väldigt skönt. Det känns som att jag fått vila i Guds famn, när omständigheterna varit allt annat än vilsamma. Där för så är det med en känsla av att vara rikt välsignad som jag lägger mig ikväll. Mitt i svårigheterna finns han där, för att bära och tröstar mig, så att jag klarar dagen.

image6



Psalm 119
vers 25-32: Föresats att lyda Herrens lag
" Min själ ligger nedtryckt i stoftet, behåll mig vid liv efter ditt ord.
Jag berättade om mina vägar, och du svarade mig. Lär mig dina stadgar.
Lär mig att förstå dina befallningars väg, så vill jag begrunda dina under.
Min själ gråter av bedrövelse, upprätta mig efter ditt ord.
Låt lögnens väg vara fjärran ifrån mig, och förunna mig din undervisning.
Jag har utvalt sanningens väg, dina lagar har jag ställt framför mig.
Jag håller mig till dina vittnesbörd. Herre, låt mig inte komma på skam.
Jag vill löpa dina buds väg, ty du tröstar mitt hjärta."


Kommentarer
Postat av: Tobias

Gud...detta är allvarligt den finaste bloggen jag nånsin har sett. Du skriver fint, och du lägger vackra bilder på bloggen :)

2007-08-21 @ 17:39:26
URL: http://nederlandaren.blogg.se
Postat av: Alice K

Jag gillar att läsa din blogg :) (iggar din bild, as skön) Ses!

2007-08-22 @ 17:30:03
URL: http://crazzylove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0